Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, markaların müşterilerine sunduğu ürün veya hizmetlerin internet ortamında pazarlanmasıdır.

Bu yazımızda sizlere dijital pazarlama ile ilgili bilgi verdikten sonra pazarlama stratejinize ve hedef kitlenize en uygun ajansı seçmeniz için gereklilikleri açıklayarak, profesyonel bir dijital reklam ajansıyla çalışmanın avantajlarından bahsedeceğiz.

Son yıllarda dijital medyanın gelişmesiyle reklam mecraları geleneksel medyadan internet ortamına evrildi. Bir markayı, ürünü ya da hizmeti internet aracılığıyla tanıtmak daha kolay hale geldi. Böylece dijital pazarlama geleneksel medyanın önüne geçmiş oldu. Bugün internet ortamında yapılan tüm pazarlama faaliyetleri dijital pazarlamanın bütününü oluşturmaktadır.

Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Dijital pazarlama nasıl yapılır sorusuna yanıt vermek gerekirse; ajanslar, müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda dijital çağın trendlerine uygun, pazarlama faaliyetleri kurgularlar. Markalar için doğru kanalları bularak etkin ve verimli bir strateji oluştururlar.

Dijital reklam ajanslarının pazarlama faaliyetleri kurgularken kullandıkları reklam stratejileri şunlardır:

1. Sosyal Medya Pazarlaması
Dijital pazarlamada en çok kullanılan alan sosyal medya mecralarıdır. Düşük bütçe ile geniş kitlelere ulaşabilmek için diğer alanlara göre daha çok tercih edilir. Demografi, yaş ve cinsiyet özellikleri belirleyerek spesifik hedef kitlelere ulaşabilme imkanı sunar. Aynı zamanda reklam verenler hedef kitlesi ile mesaj, yorum vb. kanallar yoluyla etkileşime de geçebilir.

Sosyal Medya Pazarlaması

2. Arama Motoru Pazarlaması (SEM)
Arama motoru pazarlaması, Google, Yandex vb. internet tarayıcılarında çıkan sonuç sayfalarına reklam verme yöntemidir. SEM, arama sonuçlarının üst sıralarına ücret verilerek ulaşılabilmesini sağlar. Hedef kitleniz belirli bir anahtar kelimeyi arattığında markanızın görünmesini sağlar. Potansiyel müşterilerin ilgisini hızlı bir şekilde çekebilmek için etkili bir yöntemdir.

3. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Web sitenizi arama motorlarının sonuç sayfalarında üst sıralara çıkarabilmek için yapacağınız optimizasyonlara SEO adı verilir. Sitenize çekeceğiniz organik trafik ile potansiyel müşterilerinize herhangi bir ücret olmaksızın ulaşabilmenizi mümkün kılar. Bunun için web sitenizdeki temel bileşenlerin anlaşılır, doğru ve detaylı bilgi içeren bir düzende olması gereklidir.

4. İnfluencer Pazarlaması
Dijital pazarlamanın en önemli bileşenlerinden olan sosyal medya mecralarında ürün tanıtımı yapan influencerlar, markalar tarafından doğru hedef kitleye ulaşmak için tercih sebebi olmuştur. Özellikle son zamanlarda giderek gelişen bu sektör doğru hedef kitleye ulaşmak için etkili bir tercihtir.

5. E-posta Pazarlama
Ürün ve hizmetlerin tanıtılması için müşteri ile doğrudan e-posta yoluyla iletişime geçilen dijital pazarlama yöntemidir. Bu pazarlama yöntemi metin içerikli olduğu için ürün ve hizmet hakkında detaylı bilgi verme imkanı sağlar.

6. İçerik Pazarlaması
İçerik pazarlaması yapılırken hedef kitleye marka bilinirliği oluşturmak amaçlanır. Marka ile potansiyel müşteriler arasında güven ilişkisi oluşturulması için metin, görsel, video vb. ögelerle içerikler oluşturulur. Amaç satış yapmak değil müşteri kazanımıdır.

Affiliate Marketing

7. Affiliate Marketing
Genellikle e-ticaret alanında kullanılan Affiliate Marketing, markaların hedef kitlesine daha kolay ulaşabilmek için iş birliği modelini kullanmasıdır. Hedef kitlesininin ziyaret edeceği diğer sitelerle ortaklık kurarak, ürün ve hizmetlerinin bu sitelerde de pazarlanmasını amaçlar.

Dijital Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?

Dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlama nasıl yapılır? sorularını cevapladıktan sonra biraz da dijital pazarlamanın avantajlarından bahsedelim.

Dijital pazarlama, geleneksel medyaya göre kısa sürede daha çok insana ulaşılabildiği için daha çok tercih edilen bir alan olmuştur.

Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamaya göre bir çok avantajı vardır. Sayabileceğimiz avantajları şu şekildedir:

- Ölçülebilirlik: Yapılan pazarlama faaliyetinin sonuçlarını daha doğru bir şekilde öğrenmek mümkündür.

- Düşük maliyet:Doğru planlama yapıldığında diğer pazarlama yöntemlerine göre çok daha uygun maliyetlerle iyi sonuçlar alınabilmektedir.

- Müdahale Edilebilirlik:

- Reklam kampanyalarıyla ilgili değiştirilmek istenen bir durum olduğunda anında müdahale edilebilir. İstenildiği zaman kampanyalarda değişiklik yapılabilir.

- Veri Odaklılık: Dijital pazarlama yaparken kişiselleştirilmiş stratejiler kurgulayarak veri odaklı reklam kampanyaları oluşturulabilinir.

- Etkileşim:Hedef kitle, reklamı gördüğü zaman reklam veren ile anında iletişime geçme imkanına sahiptir. Bu sayede müşteri memnuniyeti anında ölçülebilir.

Dijital Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?

Dijital Reklam Ajansı Farkları Nelerdir?

Dijital reklam ajansı, müşterilerinin sadece dijital mecralarda pazarlama faaliyetlerini yürüten ajanslardır. Geleneksel ajanslara göre dijital reklam ajansı farkı basılı yayın araçlarını kullanmak yerine online platformlar üzerinde hizmet vermesidir.

Yalnızca dijital medyada hizmet verecek bir markanız var ise, bir dijital reklam ajansı ile çalışabileceğiniz gibi 360 derece hizmet veren tam hizmet reklam ajansı ile de çalışabilirsiniz. 360 derece reklam ajanslarının verdiği hizmetler içinde dijital reklam ajansından alacağınız hizmetleri de almanız mümkündür.

Son yıllarda İzmir, dijital reklam ajansı hizmeti almak için bir çok seçeneğe ulaşabileceğiniz önde gelen şehirler arasına girmiştir. Detaylı bir araştırma yaparak dijital pazarlama çözümleri için markanıza en uygun seçeneği bulabilirsiniz.

Profesyonel Dijital Reklam Ajansı Nasıl Bulunur?

Profesyonel dijital reklam ajansı nasıl bulunur diye merak ediyorsanız, bunun sizi en iyi anlayacak ajansı bulmaktan geçtiğini söyleyebiliriz. Dijital mecralarda markanızın kimliğine uygun pazarlama faaliyetlerini kurgulayacak ajans, sizin için en iyi ve en profesyonel dijital reklam ajansı olacaktır. Firmanızda bir çalışan olarak görebileceğiniz ajansı bulmak hedeflerinize ulaşmak konusunda size yardımcı olacaktır.

İzmir dijital reklam ajansı olarak faaliyet gösteren Barzel’s ile dijital mecralarda doğru reklam yönetimi yapmak için iletişime geçebilirsiniz.

Daha detaylı bilgi almak için İzmir Dijital Reklam Ajansı sayfamızı ziyaret ederek hizmetlerimizi de inceleyebilirsiniz.